Je merk & business naar een
NEXT LEVEL

 

  • Aanpakken van je meest prangende vraag of probleem.
  • Van vastzitten, naar nieuwe groei.
  • In één gesprek.
  • NO CURE NO PAY!

 

De effecten van een sterk merk

Wat doe je als ambitieuze ondernemer (met of zonder personeel) met plannen en ideeën genoeg, wanneer het toch niet lukt je bedrijf te laten groeien?

Wat doe je wanneer je ziet dat het op zich goed loopt, maar je bedrijf ontwikkelt zich niet verder. Je levert al jaren consequent dezelfde kwaliteit, maar ziet om je heen de wereld veranderen. Dat merk je ook bij je klanten; hun wensen en verwachtingen veranderen. En je ziet dat het tijd wordt om mee te gaan in deze ontwikkelingen.

Wil je niet achterop raken en voorbij gestreefd worden door concurrenten of nieuwe spelers in jouw markt?

Dan is het tijd om eens kritisch te kijken naar je merk.

Hoe wordt jouw merk op dit moment gezien door klanten? Klopt dat nog met hoe jij jouw bedrijf ziet, ben je er nog tevreden over? Welke positie neem je momenteel in in de markt? En zou een herpositionering voor nieuwe kansen kunnen zorgen?

Jouw merk is niet alleen je logo of de kleuren van je huisstijl. Jouw merk is de hele samenstelling van indrukken en ideeën die klanten hebben bij jouw bedrijf.

Het beeld dat leeft in het hoofd van je klant (en andere betrokkenen) over waar jouw bedrijf voor staat, waar het voor gaat en welke waarde dit voor hem of haar persoonlijk heeft.

De algemeen geldende mening over de waarde van jouw merk. Dát beeld wil je verbeteren en versterken!

Door je merk te versterken zorg je voor bedrijfsgroei en impact!

Wanneer je een steentje in het water gooit ontstaat er een rimpeleffect. In het water verschijnen steeds groter wordende kringen. Jouw merk kun je zien als dat steentje, de kringen als de steeds verder reikende invloed van jouw merk. Hoe sterker het merk, des te verder reikt de invloed.

En let wel: het steentje, jouw onderneming, hoeft niet groot te zijn om kringen te maken en invloed te hebben. Het gaat eerder om de kracht waarmee het steentje het water raakt, de kracht van jouw merk!
 

Het rimpeleffect van een Sterk Merk:
  • Een sterk merk motiveert en inspireert: jezelf, je werknemers én uiteindelijk ook je klanten. Het maakt mensen betrokken.
  • Des te sterker mensen zich bij jouw merk betrokken voelen, des te groter zal de motivatie zijn om zich in te zetten voor het merk en voor jouw bedrijf.
  • Met gemotiveerde medewerkers en betrokken klanten kun je steeds meer waarde creëren en leveren.
  • Door meer waarde te creëren en leveren genereert jouw bedrijf meer winst.
  • Het is deze winst waardoor jouw bedrijf zal groeien. Groeien in kwantitatieve zin, meer omzet en financiële winst. Maar zeker ook groeien in kwalitatieve zin. Door te bouwen aan een mooi en waardevol merk.
  • Sterke merken die door hun groei in staat zijn om steeds meer waarde te leveren aan alle betrokken, hebben een steeds grotere impact in hun markt en op de wereld om ons heen. En zit daarin niet de werkelijke winst van bedrijfgroei?

Deze manier van naar de effecten van een Sterk Merk kijken, heeft een 'inside-out' benadering. Vanuit het merk kijk je naar de steeds verder reikende invloed, naar buiten toe.
 

Het rimpeleffect van buiten naar binnen:

Je kunt dat ook omdraaien. Je kunt de effecten van een Sterk Merk ook van buiten naar binnen 'lezen'. Waarbij je gaat zien wat er nodig is om een bepaald effect te bereiken. Welk effect moet vooraf gaan aan het effect dat je bereiken wilt...

  • Om méér impact te hebben in de wereld of in je eigen markt...
  • is een grotere onderneming nodig. Want hoe groter de onderneming, des te groter de slagkracht en daarmee samengaande invloed.
  • Om de onderneming te laten groeien is een vergroting van de winst nodig. Waarbij winst vaak een kwantitatieve betekenis zal hebben, maar zeker ook een kwalitatieve betekenis kan krijgen. Een mooi en waardevol merk bouwen en doorontwikkelen kan zeker als winst gezien worden!
  • Om een grotere winst te genereren is het nodig meer waarde te leveren. Echte waarde.
 
Value is not determined by those who set the price. Value is determined by those who choose to pay it.

- Simon Sinek -

 
  • Om meer waarde te kunnen leveren heb je betrokken mensen nodig die achter het merk staan en zich in willen zetten om échte waarde te leveren.
  • Om mensen betrokken en enthousiast te krijgen moet jouw merk sterk en uitgesproken zijn. Dat het duidelijk is waar het merk voor staat en gaat, zodat kunnen mensen zich achter jouw merk kunnen scharen.
Dát zijn de effecten van een Sterk Merk!

Publicatiedatum: 6-1-2017

Deel dit artikel:

Mijn expertise


In één woord, MERKSTRATEGIE.

Dat wil zeggen: alle dingen die je doet om van je bedrijf een ijzersterk merk te maken, dat nog jaren kan bestaan en een positieve bijdrage levert aan de wereld waar we in leven.

Want dit is wat een sterk merk oplevert:

  • Meer winst.
  • Trouwere klanten.
  • Loyalere medewerkers.
  • Happy ondernemer :)

Maak een afspraak
No Cure No Pay!

Wat kan ik voor je doen?


Los ik al je problemen op? Natuurlijk niet! Ik los zelfs geen enkel probleem op, durf ik wel te stellen.

Ik kan je problemen wel verbeteren.

Want goed beschouwd zijn er maar 2 soorten problemen:
1. problemen waar je niet verder mee komt.
2. problemen waar je mee aan de slag kunt.

Ik help je om van het eerste soort het tweede soort te maken.

Van problemen waar je niet mee verder komt, naar een slim actieplan voor je merkontwikkeling en marketingstrategie.

Pak je de uitvoering daarna zelf op, doen we het samen of besteed je het uit?

Dat beslis je zelf!

LEES OOK:
Merken zijn succesvoller wanneer ze zich baseren op een duidelijk en sterk karakter.
Klanten beslissen niet om met je in zee te gaan doordat je vertelt over wát je doet. Ze gaan met je in zee omdat ze geraakt zijn door waaróm je doet wat je doet.
In ons brein huizen rationele gedachten, maar vooral ook onbewuste overtuigingen en emoties. En deze laatsten blijken steeds duidelijker de belangrijkste rol te spelen in het beslissingsproces van klanten.
Wat doe je als het niet lekker loopt in je business en je kunt niet goed besluiten wat de volgende stap moet zijn? Maar je vindt wel dat er nu iets moet gebeuren.
Een sterk en zich onderscheidend Merk heeft een sterke basis, een duidelijke identiteit, van waaruit het merk wordt opgebouwd