Je merk & business naar een
NEXT LEVEL

 

  • Aanpakken van je meest prangende vraag of probleem.
  • Van vastzitten, naar nieuwe groei.
  • In één gesprek.
  • NO CURE NO PAY!

 

Een stap terug doen om sneller vooruit te komen

Wat doe je als het niet lekker loopt in je business en je kunt niet goed besluiten wat de volgende stap moet zijn? Maar je vindt wel dat er nu iets moet gebeuren.

Misschien ken je de situatie dat je te veel tegelijk wilt doen en niet goed kunt beslissen wat nu de beste stap is om te nemen. Of je hebt juist te veel tegelijk gedaan, van alles geprobeerd, maar dat bracht je niet wat je dacht dat het zou brengen.

Frustratie

Je doet van alles, maar je acties zijn ongericht. Je verspilt tijd en geld, en dat frustreert. Het frustreert jezelf, en het frustreert anderen. Je wilt verder, maar het lukt niet. Dit was niet waarom je bent gaan ondernemen. En voor je het weet blijf je hangen in de waan van de dag. Krijg je geen energie meer van wat je doet, maar kost het je vooral energie. Zit je 's avonds uitgeput op de bank, wat ook in je thuissituatie frustraties oplevert. Of ben je aan het micromanagen om de zaken beter te laten verlopen. Maar komt ondertussen je bedrijf nauwelijks een stap verder.

Je hebt behoefte aan helderheid, overzicht, weten in welke richting je jouw aandacht en acties het beste kunt focussen. Want als je exact weet waar je heen wilt kun je grote stappen zetten om daar te komen en dus sneller meer bereiken. Maar dan moet je wel precies weten waar je heen wilt!

Keuzes

Dat vergt keuzes maken. En keuzes zijn lastig. Omdat kiezen voor het één meestal betekent: het andere dus niet doen. Maar alle dingen die je 'kiest' om niet te doen zijn best goede ideeën. Dus hoe laat je die dan los?

Wat je nodig hebt is een meetlat om ideeën en mogelijke acties aan af te meten. Een kompas, zodat je weet wat je wel of niet moet doen. Een haarscherpe visie op waar je heen wilt, zodat je de grote lijnen uit kunt zetten voor de komende tijd. En een paar concrete ideeën, in precies de juiste richting, om met volle inzet aan de slag te gaan. Hoe fijn zou dat zijn?

Helderheid, klaarheid, overzicht. En daardoor grote stappen kunnen zetten, snel vooruit komen. Tijd besparen, omdat je niets meer doet met weinig resultaat. Geld besparen, omdat je effectieve keuzes maakt.

Kompas

Maar waar haal je dat inzicht vandaan? Wat is het beste kompas? Het antwoord op die vraag is: je eigen merk! Jouw eigen merk als kompas, vastgelegd in een Merkboek.

Een Merkboek is een concreet document waarin het fundament van je merk wordt gedefinieerd. Met het maken van een Merkboek bouw je aan een stevige basis om de komende jaren op door te kunnen groeien. Het samenstellen van een Merkboek geeft je de 'stap terug' die nodig is om weer overzicht en helderheid te krijgen. Om daarna een stuk sneller vooruit te kunnen.

Het maken van een Merkboek geeft je hernieuwd inzicht, een helicopterview over waar je bent en waar je heen wilt. En het geeft je concrete handvatten om gefundeerd keuzes te kunnen maken. Daarmee zal het Merkboek de meetlat worden die je zoekt, om al je verschillende ideeën aan af te meten.


Publicatiedatum: 26-1-2017

Deel dit artikel:

Mijn expertise


In één woord, MERKSTRATEGIE.

Dat wil zeggen: alle dingen die je doet om van je bedrijf een ijzersterk merk te maken, dat nog jaren kan bestaan en een positieve bijdrage levert aan de wereld waar we in leven.

Want dit is wat een sterk merk oplevert:

  • Meer winst.
  • Trouwere klanten.
  • Loyalere medewerkers.
  • Happy ondernemer :)

Maak een afspraak
No Cure No Pay!

Wat kan ik voor je doen?


Los ik al je problemen op? Natuurlijk niet! Ik los zelfs geen enkel probleem op, durf ik wel te stellen.

Ik kan je problemen wel verbeteren.

Want goed beschouwd zijn er maar 2 soorten problemen:
1. problemen waar je niet verder mee komt.
2. problemen waar je mee aan de slag kunt.

Ik help je om van het eerste soort het tweede soort te maken.

Van problemen waar je niet mee verder komt, naar een slim actieplan voor je merkontwikkeling en marketingstrategie.

Pak je de uitvoering daarna zelf op, doen we het samen of besteed je het uit?

Dat beslis je zelf!

LEES OOK:
Overweeg je om dit jaar een nieuwe website te laten bouwen? Denk dan zeker aan deze dingen...
Ik geloof zonder meer van alle ondernemers die ik tegen kom dat ze goed zijn in wat ze doen. Dat ze hun vak verstaan. Maar dat is nooit waar ik enthousiast van wordt als ik met ze praat. Wat me echt boeit is WAAROM ze doen wat ze doen. Waar ze naar streven.
Een sterk merk ontstaat van binnenuit, door het maken van de juiste keuzes om de juiste redenen. Dit zijn de 7 knoppen om aan te draaien en jouw merk te versterken.
Hoe ga je jouw bedrijfsmerk versterken het komende jaar? Blijven je plannen vooral in je hoofd zitten? Of stop met dromen en start met doen!