Je merk & business naar een
NEXT LEVEL

 

  • Aanpakken van je meest prangende vraag of probleem.
  • Van vastzitten, naar nieuwe groei.
  • In één gesprek.
  • NO CURE NO PAY!

 

Het maakt niet uit WAT je doet, maar wel WAAROM je het doet

Ik geloof zonder meer van alle ondernemers die ik tegen kom dat ze goed zijn in wat ze doen. Dat ze hun vak verstaan. Prima. En leuk om te zien, vakidioten. Maar dat is nooit waar ik enthousiast van wordt als ik met ze praat.

Wat me echt boeit is WAAROM ze doen wat ze doen. Waar ze naar streven.

Wat ondernemers doen, in de kern, is het leveren van waarde.
Door waarde te leveren aan je klanten krijg je waarde terug in de vorm van geld. Je ruilt als het ware jouw toegevoegde waarde om in geld.

Zaken doen gaat dus in essentie om het leveren van waarde. Om iets bijdragen. Om je klanten iets te geven wat ze nog niet hebben, maar waar ze wel behoefte aan hebben. Om iets goeds te creëren wat er nog niet was.

Ondernemers hebben daarmee de kans en de verantwoordelijkheid om de juiste waarde te leveren, en om de juiste dingen te doen.

Ondernemers zijn overal ter wereld de reden dat economieën blijven draaien en dat de welvaart stijgt. Zaken doen is dan ook de beste mogelijkheid die we hebben om bij te dragen aan het verbeteren van de wereld om ons heen.

Door waarde te leveren aan je klanten maak je hun leven een stukje beter. En daar blijft het niet bij. Als ondernemer lever je ook een toegevoegde waarde aan het leven van je werknemers, en aan dat van je leveranciers.

En dat is pas het begin. Door te doen wat jij doet kun je van toegevoegde waarde zijn voor de wereld.

En eerlijk gezegd: de meeste ondernemers die ik spreek voelen die behoefte ook. De behoefte om iets zinnigs te doen. Om meer te doen dan alleen hun eigen bankrekening spekken.

Vaak zijn ondernemers met hun bedrijf begonnen vanuit een hele concrete behoefte om het beter of anders te gaan doen. Omdat ze een drive hadden om iets te bereiken. Omdat ze een kans zagen. En soms omdat ze gefrustreerd raakten van hoe het er aan toe ging in hun vakgebied, of in de wereld.

Gedreven, ambitieuze mensen, ondernemers die iets willen bereiken.
Kijk, daar wordt ik nou enthousiast van.

Wat is de frustratie die jou aanzette tot ondernemen? Welke kans was het die jij zag om het beter of anders te gaan doen? Waar werk je naartoe, zodat je aan het end van je werkende leven het gevoel hebt dat je iets zinnigs hebt gedaan?

Waar ik naartoe werk?
Ik zie en weet dat het bedrijfsleven nog zoveel meer kan bereiken en betekenen voor anderen. Veel meer dan wij, ondernemers, vaak zelf beseffen. Iedere ondernemer, hoe klein of groot het bedrijf ook is, heeft ontzettend veel waarde te leveren.

Dus dit is het punt op de horizon waar ik naartoe werk:
Een wereld waarin het normaal is dat zaken doen gelijk staat aan iets goeds doen voor de wereld.

Ja, dat is ambitieus. Pretentieus misschien zelfs wel.
Maar dat is het kenmerk van een goed ‘punt op de horizon’: dat het extreem ambitieus is.

Omdat het niet erg is als ik dat doel, in mijn eentje, nooit zal halen. Het geeft mij de motivatie en de richting om naartoe te werken. Dit is waar ik aan bij wil dragen. Dit is waar ik een gevoel van betekenis aan zal ontlenen als ik aan het end van mijn werkende leven terug kijk.

Wat ik doe om dat doel te bereiken?

Ik wil ondernemers in staat stellen om de positieve impact van hun merk te maximaliseren. Dat betekent dat ik ondernemers de tips, tools en trainingen geef die ze nodig hebben om hun merk succesvol in de markt te zetten.

Want met een succesvol merk overtuig je potentiële klanten van jouw meerwaarde en kun je je bedrijf laten floreren. En hoe beter het gaat met het bedrijf, des te meer waarde het kan leveren aan alle betrokkenen bij het merk en de wereld om ons heen.

Wil jij jouw punt op de horizon weer scherp voor ogen krijgen. Wil je klanten laten weten waar jij het eigenlijk allemaal voor doet en je merk (opnieuw) succesvol in de markt zetten?

Plan dan een afspraak. No Cure No Pay!


Publicatiedatum: 5-2-2018

Deel dit artikel:

Mijn expertise


In één woord, MERKSTRATEGIE.

Dat wil zeggen: alle dingen die je doet om van je bedrijf een ijzersterk merk te maken, dat nog jaren kan bestaan en een positieve bijdrage levert aan de wereld waar we in leven.

Want dit is wat een sterk merk oplevert:

  • Meer winst.
  • Trouwere klanten.
  • Loyalere medewerkers.
  • Happy ondernemer :)

Maak een afspraak
No Cure No Pay!

Wat kan ik voor je doen?


Los ik al je problemen op? Natuurlijk niet! Ik los zelfs geen enkel probleem op, durf ik wel te stellen.

Ik kan je problemen wel verbeteren.

Want goed beschouwd zijn er maar 2 soorten problemen:
1. problemen waar je niet verder mee komt.
2. problemen waar je mee aan de slag kunt.

Ik help je om van het eerste soort het tweede soort te maken.

Van problemen waar je niet mee verder komt, naar een slim actieplan voor je merkontwikkeling en marketingstrategie.

Pak je de uitvoering daarna zelf op, doen we het samen of besteed je het uit?

Dat beslis je zelf!

LEES OOK:
Wat doe je als ambitieuze ondernemer (met of zonder personeel) met plannen en ideeën genoeg, wanneer het toch niet lukt je bedrijf te laten groeien?
Hoe kun je het merk van jouw bedrijf versterken? Waarom zou je jouw bedrijfsmerk eigenlijk versterken? Is het niet genoeg om gewoon wat meer aan marketing en social media te doen?
Als je niet uniek bent, moet je het worden! Uit onderzoek blijkt dat 82% van de onderscheidende bedrijven succesvoller is dan hun collega-bedrijven binnen dezelfde sector.