Je merk & business naar een
NEXT LEVEL

 

  • Aanpakken van je meest prangende vraag of probleem.
  • Van vastzitten, naar nieuwe groei.
  • In één gesprek.
  • NO CURE NO PAY!

 

Hoe je een effectief plan schrijft voor je merkstrategie

Hoe wil je jouw bedrijfsmerk versterken het komende jaar?

Eind van het jaar is zo’n moment dat we daar wat meer over nadenken. Je denkt toch even terug aan het afgelopen jaar. Wat is gelukt? Wat niet? Wat is blijven liggen, of niet lekker uit de verf gekomen?

Zijn we eigenlijk wel opgeschoten met onszelf scherper positioneren? Hebben we stappen gezet om de koploper in onze markt te worden? Of zijn we toch weer blijven hangen in de middenmoot?
 

Hoe ga je dat in het komende jaar aanpakken?

Blijven de plannen vooral in je hoofd zitten?

Of ben jij van de schrijfblokken (net als ik), waarin je alle ideeën noteert, maar die dan toch op de plank blijven liggen?

Heb je meer plannen dan tijd om ze uit te voeren?

Een neiging tot perfectionisme (mij ook niet vreemd), waardoor je té lang nadenkt over de details voordat je actie onderneemt.

Of schiet je meteen in de actie, zonder richting, zonder focus, waarmee je tijd en geld verspeelt, zonder je doelen te bereiken?
 

Een goed werkend plan voor je merkstrategie

Wat nou als je een kort, bondig en beknopt plan kunt schrijven. Een plan dat klopt. Voor je hoofd. En voor je hart. Op één A4.

Een plan waardoor je weet wat wel en vooral ook wat niet meer te doen. Want dat gééft een hoop rust: alleen nog doen wat nodig is om je doelen te bereiken. Focus. Weten dat je de goeie dingen doet (effectief) op de juiste manier (efficiënt).

OGSM is een praktische en bewezen methode om precies zo’n plan te schrijven. De kracht van de methode zit in het maken van keuzes. Alles wat overbodig is laat je uit je plan weg, zodat alleen overblijft wat je écht wilt bereiken en doen. Marc van Eck heeft er een boekje over geschreven. Daarin legt hij precies uit hoe de methode werkt.
 

Stop met dromen. Start met doen.

De methode weet je. Nu nog een doel om naartoe te werken. Wat wil je met jouw merk bereiken in het komende jaar?

Dromen zonder doen brengt je niets. Actie zonder visie is richtingloos.

Denk dus na over jullie gezamenlijk te behalen doel. Ontwikkel een inspirerende en richtinggevende visie. Dat helpt jou en je medewerkers om er voor te gáán in het nieuwe jaar.

Met een beetje (zelf veroorzaakte) mazzel inspireer je ook je klanten, omdat ze de meerwaarde van jouw merk gaan zien en voelen. En vergroot je de impact van jouw merk op de wereld, omdat grote visies altijd verder reiken dan alleen je eigen belang.
 

Denk groot, maar wees bereid om klein te beginnen.

Samen jouw merkstrategie kickstarten?

Dan weet je zeker dat je in het komende jaar minstens één stap zet op weg naar:
✔ een scherpere positionering
✔ sterker onderscheidend vermogen
✔ grotere impact
✔ blijere (meer geld uitgevende) klanten
✔ en geïnspireerde medewerkers, die er samen met jou voor gáán om een deuk in het heelal te slaan (om met Steve Jobs te spreken).


Publicatiedatum: 7-12-2017

Deel dit artikel:

Mijn expertise


In één woord, MERKSTRATEGIE.

Dat wil zeggen: alle dingen die je doet om van je bedrijf een ijzersterk merk te maken, dat nog jaren kan bestaan en een positieve bijdrage levert aan de wereld waar we in leven.

Want dit is wat een sterk merk oplevert:

  • Meer winst.
  • Trouwere klanten.
  • Loyalere medewerkers.
  • Happy ondernemer :)

Maak een afspraak
No Cure No Pay!

Wat kan ik voor je doen?


Los ik al je problemen op? Natuurlijk niet! Ik los zelfs geen enkel probleem op, durf ik wel te stellen.

Ik kan je problemen wel verbeteren.

Want goed beschouwd zijn er maar 2 soorten problemen:
1. problemen waar je niet verder mee komt.
2. problemen waar je mee aan de slag kunt.

Ik help je om van het eerste soort het tweede soort te maken.

Van problemen waar je niet mee verder komt, naar een slim actieplan voor je merkontwikkeling en marketingstrategie.

Pak je de uitvoering daarna zelf op, doen we het samen of besteed je het uit?

Dat beslis je zelf!

LEES OOK:
Merken zijn succesvoller wanneer ze zich baseren op een duidelijk en sterk karakter.
Klanten beslissen niet om met je in zee te gaan doordat je vertelt over wát je doet. Ze gaan met je in zee omdat ze geraakt zijn door waaróm je doet wat je doet.
In ons brein huizen rationele gedachten, maar vooral ook onbewuste overtuigingen en emoties. En deze laatsten blijken steeds duidelijker de belangrijkste rol te spelen in het beslissingsproces van klanten.
Wat doe je als het niet lekker loopt in je business en je kunt niet goed besluiten wat de volgende stap moet zijn? Maar je vindt wel dat er nu iets moet gebeuren.
Een sterk en zich onderscheidend Merk heeft een sterke basis, een duidelijke identiteit, van waaruit het merk wordt opgebouwd