Je merk & business naar een
NEXT LEVEL

 

  • Aanpakken van je meest prangende vraag of probleem.
  • Van vastzitten, naar nieuwe groei.
  • In één gesprek.
  • NO CURE NO PAY!

 

je business laten groeien met één simpele strategie

Hoe het gaat met je business hangt van vele factoren af.

Zit je in de goede markt. Spreek je de juiste doelgroep aan. Weet je nieuwe klanten te bereiken. En als je ze bereikt, weet je ze dan te raken en overtuigen?

Heb je veel last van concurrentie. Lukt het je daar tegenop te boksen. Kun je bestaande klanten behouden, of lopen ze net zo gemakkelijk naar een concurrent waar ze een beter deal denken te krijgen?

En krijg je intern wel iedereen mee in de veranderingen die nodig zijn om kwaliteit te blijven leveren?

Hieronder vind je de nummer 1 startegie die je in kunt zetten om de beste versie van je business te bouwen.

ZET JE MERK CENTRAAL!

Het merk van je bedrijf centraal stellen in de keuzes die je maakt is een zeer succesvolle strategie.

Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die hun merk centraal stellen het significant beter doen. ( hier en hier kun je er meer over lezen)

Om je merk centraal te stellen heb je een helder beeld nodig van wat dat dan is: je merk.

En dat begint met weten waar je als organisatie voor staat en voor gaat.

Er is een reden waarom jullie gezamenlijk doen wat jullie doen. En dat is niet alleen geld verdienen. Tuurlijk, omzet en winst zijn extreem belangrijk. Een gezond bedrijf kan niet zonder een focus op financiën. Al is het maar om voortbestaan te garanderen.

Maar naast dat financiële doel zijn er altijd redenen te benoemen waarom een bedrijf bestaat. Wat het is dat jullie drijft. Daarin ligt de basis van het merk van je organisatie.

De dame die lunchsalades levert aan bedrijven wil een makkelijk, lekker en vooral gezonder alternatief bieden voor de vette hap tussen de middag. Zodat medewerkers met frisse energie de middag doorkomen.

De uitvaartbegeleider wil mensen bijstaan in hun rouwproces. Omdat een afscheid waar je met een goed gevoel op terug kunt kijken een goede start van het rouwproces is, en belangrijk om verder te kunnen met het leven.

Dat is waar ze voor staan. Dat is de basis en de kern van hun merk.

Waar staan jullie voor? Als organisatie?

Heb je dat scherp op je netvlies?

En, belangrijke vraag: dragen jullie dat uit in alles wat je doet?

Wat kun je vandaag nog doen?

Want we zouden het simpel houden.

Vraag tijdens de lunch eens aan een collega hoe hij of zij naar de organisatie kijkt. Waar staan jullie eigenlijk voor? Begin intern het gesprek over waarom jullie doen wat jullie doen.

En wordt je gezamenlijk bewust van het merk dat jullie samen uitdragen.

Dan kun je tijdens de vrijdagmiddagborrel eens een boompje opzetten over de mogelijkheden die je ziet om dit nog sterker uit te gaan dragen.


Publicatiedatum: 19-11-2018

Deel dit artikel:

Mijn expertise


In één woord, MERKSTRATEGIE.

Dat wil zeggen: alle dingen die je doet om van je bedrijf een ijzersterk merk te maken, dat nog jaren kan bestaan en een positieve bijdrage levert aan de wereld waar we in leven.

Want dit is wat een sterk merk oplevert:

  • Meer winst.
  • Trouwere klanten.
  • Loyalere medewerkers.
  • Happy ondernemer :)

Maak een afspraak
No Cure No Pay!

Wat kan ik voor je doen?


Los ik al je problemen op? Natuurlijk niet! Ik los zelfs geen enkel probleem op, durf ik wel te stellen.

Ik kan je problemen wel verbeteren.

Want goed beschouwd zijn er maar 2 soorten problemen:
1. problemen waar je niet verder mee komt.
2. problemen waar je mee aan de slag kunt.

Ik help je om van het eerste soort het tweede soort te maken.

Van problemen waar je niet mee verder komt, naar een slim actieplan voor je merkontwikkeling en marketingstrategie.

Pak je de uitvoering daarna zelf op, doen we het samen of besteed je het uit?

Dat beslis je zelf!

LEES OOK:
Merken zijn succesvoller wanneer ze zich baseren op een duidelijk en sterk karakter.
Klanten beslissen niet om met je in zee te gaan doordat je vertelt over wát je doet. Ze gaan met je in zee omdat ze geraakt zijn door waaróm je doet wat je doet.
In ons brein huizen rationele gedachten, maar vooral ook onbewuste overtuigingen en emoties. En deze laatsten blijken steeds duidelijker de belangrijkste rol te spelen in het beslissingsproces van klanten.
Wat doe je als het niet lekker loopt in je business en je kunt niet goed besluiten wat de volgende stap moet zijn? Maar je vindt wel dat er nu iets moet gebeuren.
Een sterk en zich onderscheidend Merk heeft een sterke basis, een duidelijke identiteit, van waaruit het merk wordt opgebouwd