Je merk & business naar een
NEXT LEVEL

 

  • Aanpakken van je meest prangende vraag of probleem.
  • Van vastzitten, naar nieuwe groei.
  • In één gesprek.
  • NO CURE NO PAY!

 

Waarom marketing highly overrated is

De aandacht die uitgaat naar alle mogelijk marketingtechnieken is gigantisch. Maar er is nauwelijks aandacht voor de vraag waarom je dit eigenlijk allemaal zou moeten doen.

Vraag aan een online marketingexpert waarom het nodig is om je website te optimaliseren voor zoekmachines en hij zal je vragen onder welke steen jij hebt gelegen de afgelopen jaren.

Maar serieus: “waarom is het van belang om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines?” Dat is een legitieme vraag.

Want marktingmiddelen zijn, nou ja, middelen. Geen doel op zich. Ondanks alle focus hierop.

En middelen zet je in om een doel te bereiken.

Dus kijk nog eens goed naar je doelen.

Er gaat heel veel geld en heel veel tijd zitten in het maken en implementeren van (online) marketingmiddelen. Maar check je wel eens of ze hun doel ook daadwerkelijk dienen?

Ja, we meten ons suf & kijken naar de analytics van allerlei kanalen. Dus we checken of de gehanteerde tactiek werkt. Maar goed uitgevoerde tactiek maakt nog geen goede strategie.

Tactiek vs. Strategie

Wil je een stad belegeren dan voorzie je je manschappen van de juiste wapens en aanvalsplannen. Maar heb je je afgevraagd of je deze stad eigenlijk wel moet belegeren? Moet het deze stad zijn? Moet je hem belegeren? Kun je hem ook links laten liggen, onderhandelen over een rustige doortocht of überhaupt niet op oorlogspad gaan?

Wat zijn de strategische doelen die je hebt voor je onderneming? Op welke manier wil je de wereld veroveren?

Even terug schalen naar de alledaagse werkelijkheid van ons als ondernemer.

Welke doelen streef je na met het inzetten van je marketingmiddelen? En hoeveel tijd, geld en energie heb je hieraan te besteden?

Kijk een kritisch naar de marketingmiddelen die je inzet. Zijn het allemaal tactisch gekozen middelen binnen je strategische route op weg naar je businessdoelen?

Of doe je eigenlijk gewoon wat je denkt dat je moet doen. Omdat anderen het ook zo doen. Heb je je gek laten maken door marketingexperts die van hun middelen een doel op zich hebben gemaakt.

Maak weloverwogen strategische(!) keuzen voor je middelen inzet.

Wat kun je vandaag nog doen?

Schrap dat waarvan je (als je heel eerlijk bent tegen jezelf) wel weet dat je het doet omdat je je gek hebt laten maken. Schrap minstens één marketingmiddel, dat wat geen weloverwogen en doelgerichte keuze is, maar een doel op zich is geworden.

Bepaal je doel, stippel je strategie uit (de route die je nemen wilt) en focus dan volledig op de tactische marketingmiddelen die je in wilt zetten.

Dat scheelt je een hoop tijd, geld en energie. Waardoor je met minder middelen meer Return On Investment gaat haalt.


Publicatiedatum: 26-11-2018

Deel dit artikel:

Mijn expertise


In één woord, MERKSTRATEGIE.

Dat wil zeggen: alle dingen die je doet om van je bedrijf een ijzersterk merk te maken, dat nog jaren kan bestaan en een positieve bijdrage levert aan de wereld waar we in leven.

Want dit is wat een sterk merk oplevert:

  • Meer winst.
  • Trouwere klanten.
  • Loyalere medewerkers.
  • Happy ondernemer :)

Maak een afspraak
No Cure No Pay!

Wat kan ik voor je doen?


Los ik al je problemen op? Natuurlijk niet! Ik los zelfs geen enkel probleem op, durf ik wel te stellen.

Ik kan je problemen wel verbeteren.

Want goed beschouwd zijn er maar 2 soorten problemen:
1. problemen waar je niet verder mee komt.
2. problemen waar je mee aan de slag kunt.

Ik help je om van het eerste soort het tweede soort te maken.

Van problemen waar je niet mee verder komt, naar een slim actieplan voor je merkontwikkeling en marketingstrategie.

Pak je de uitvoering daarna zelf op, doen we het samen of besteed je het uit?

Dat beslis je zelf!

LEES OOK:
Overweeg je om dit jaar een nieuwe website te laten bouwen? Denk dan zeker aan deze dingen...
Ik geloof zonder meer van alle ondernemers die ik tegen kom dat ze goed zijn in wat ze doen. Dat ze hun vak verstaan. Maar dat is nooit waar ik enthousiast van wordt als ik met ze praat. Wat me echt boeit is WAAROM ze doen wat ze doen. Waar ze naar streven.
Een sterk merk ontstaat van binnenuit, door het maken van de juiste keuzes om de juiste redenen. Dit zijn de 7 knoppen om aan te draaien en jouw merk te versterken.
Hoe ga je jouw bedrijfsmerk versterken het komende jaar? Blijven je plannen vooral in je hoofd zitten? Of stop met dromen en start met doen!