Je merk & business naar een
NEXT LEVEL

 

  • Aanpakken van je meest prangende vraag of probleem.
  • Van vastzitten, naar nieuwe groei.
  • In één gesprek.
  • NO CURE NO PAY!

 

Hoe je toch meer kunt verkopen, ook al is de concurrentie moordend en lijkt de groei eruit te zijn

Mijn man koopt graag gereedschap. Klein en …, laat ik zeggen: minder klein.

Van keukengerei. Tot van alles met een stekker. Waterstofzuiger. Afkortzaag. Nog een accuboormachine.

Het meeste niet zo vaak gebruikt. Staat toch vooral veel plaats in te nemen. En we wonen niet zo groot. Dus bij ieder voorwerp dat aangeschaft wordt is dat vraag: wat gaat er dan de deur uit?

Toch kunnen we het niet laten (ik net zo min als hij). Soms ‘moet’ je het gewoon hebben. En niet een willekeurige melkopschuimer, nee, die ene.

De prikkel om te kopen is te sterk.

Het geheim om je business te laten groeien schuilt in het gebruik van emotionele koopprikkels.

Emotionele koopprikkels zijn de impulsen die je je doelgroep wilt geven in het contact met jouw merk. Want impulsen zijn zo sterk dat ze onweerstaanbaar zijn.

Het gebruik van emotionele koopprikkels versterkt je business op 2 manieren:
1. je creëert een razend aantrekkelijk merk.
2. je verkoopt zonder te ‘verkopen’.

Om dat te bereiken moet je merk onweerstaanbaar worden.
Maar hoe doe je dat?

Met Duidelijkheid.

Maak je boodschap glashelder! Want een verward brein maakt geen beslissingen. En een klant die geen beslissing kan maken koopt niet.

Het is dus zaak om helderheid te creëren in ieder aspect van je merk. In al je visuele uitingen, in de kern van je boodschap en in de teksten die je schrijft.

Ieder punt waarop jouw potentiële klant met je bedrijf in aanraking komt moet een consistente en heldere indruk geven van jouw merk en bovenal een emotionele respons oproepen.

Wanneer de groei van je business stagneert kan dat het gevolg zijn van verwarring.

De kern van je boodschap verwatert, je visuele uitingen vliegen alle kanten op en je team heeft de neuzen niet meer dezelfde kant op staan.
Verwarring alom.

Je rechterbeen snapt niet meer waar je linker naartoe probeert te lopen.
Zie dan nog maar eens vooruit te komen.

Tijd om aan je merk te gaan werken!

Sterke merken dragen een glasheldere boodschap uit in alles wat ze doen en aan iedereen die met het merk te maken krijgt. Een boodschap die verder gaat dan woorden. Onbewust, maar razend aantrekkelijk.


Publicatiedatum: 5-11-2018

Deel dit artikel:

Mijn expertise


In één woord, MERKSTRATEGIE.

Dat wil zeggen: alle dingen die je doet om van je bedrijf een ijzersterk merk te maken, dat nog jaren kan bestaan en een positieve bijdrage levert aan de wereld waar we in leven.

Want dit is wat een sterk merk oplevert:

  • Meer winst.
  • Trouwere klanten.
  • Loyalere medewerkers.
  • Happy ondernemer :)

Maak een afspraak
No Cure No Pay!

Wat kan ik voor je doen?


Los ik al je problemen op? Natuurlijk niet! Ik los zelfs geen enkel probleem op, durf ik wel te stellen.

Ik kan je problemen wel verbeteren.

Want goed beschouwd zijn er maar 2 soorten problemen:
1. problemen waar je niet verder mee komt.
2. problemen waar je mee aan de slag kunt.

Ik help je om van het eerste soort het tweede soort te maken.

Van problemen waar je niet mee verder komt, naar een slim actieplan voor je merkontwikkeling en marketingstrategie.

Pak je de uitvoering daarna zelf op, doen we het samen of besteed je het uit?

Dat beslis je zelf!

LEES OOK:
Wat doe je als ambitieuze ondernemer (met of zonder personeel) met plannen en ideeën genoeg, wanneer het toch niet lukt je bedrijf te laten groeien?
Hoe kun je het merk van jouw bedrijf versterken? Waarom zou je jouw bedrijfsmerk eigenlijk versterken? Is het niet genoeg om gewoon wat meer aan marketing en social media te doen?
Als je niet uniek bent, moet je het worden! Uit onderzoek blijkt dat 82% van de onderscheidende bedrijven succesvoller is dan hun collega-bedrijven binnen dezelfde sector.