Hoe je toch meer kunt verkopen, ook al is de concurrentie moordend en lijkt de groei eruit te zijn

Mijn man koopt graag gereedschap. Klein en …, laat ik zeggen: minder klein.

Van keukengerei. Tot van alles met een stekker. Waterstofzuiger. Afkortzaag. Nog een accuboormachine.

Het meeste niet zo vaak gebruikt. Staat toch vooral veel plaats in te nemen. En we wonen niet zo groot. Dus bij ieder voorwerp dat aangeschaft wordt is dat vraag: wat gaat er dan de deur uit?

Toch kunnen we het niet laten (ik net zo min als hij). Soms ‘moet’ je het gewoon hebben. En niet een willekeurige melkopschuimer, nee, die ene.

De prikkel om te kopen is te sterk.

Het geheim om je business te laten groeien schuilt in het gebruik van emotionele koopprikkels.

Emotionele koopprikkels zijn de impulsen die je je doelgroep wilt geven in het contact met jouw merk. Want impulsen zijn zo sterk dat ze onweerstaanbaar zijn.

Het gebruik van emotionele koopprikkels versterkt je business op 2 manieren:
1. je creëert een razend aantrekkelijk merk.
2. je verkoopt zonder te ‘verkopen’.

Om dat te bereiken moet je merk onweerstaanbaar worden.
Maar hoe doe je dat?

Met Duidelijkheid.

Maak je boodschap glashelder! Want een verward brein maakt geen beslissingen. En een klant die geen beslissing kan maken koopt niet.

Het is dus zaak om helderheid te creëren in ieder aspect van je merk. In al je visuele uitingen, in de kern van je boodschap en in de teksten die je schrijft.

Ieder punt waarop jouw potentiële klant met je bedrijf in aanraking komt moet een consistente en heldere indruk geven van jouw merk en bovenal een emotionele respons oproepen.

Wanneer de groei van je business stagneert kan dat het gevolg zijn van verwarring.

De kern van je boodschap verwatert, je visuele uitingen vliegen alle kanten op en je team heeft de neuzen niet meer dezelfde kant op staan.
Verwarring alom.

Je rechterbeen snapt niet meer waar je linker naartoe probeert te lopen.
Zie dan nog maar eens vooruit te komen.

Tijd om aan je merk te gaan werken!

Sterke merken dragen een glasheldere boodschap uit in alles wat ze doen en aan iedereen die met het merk te maken krijgt. Een boodschap die verder gaat dan woorden. Onbewust, maar razend aantrekkelijk.

Publicatiedatum: 5-11-2018