Een goede voorbereiding

is het halve werk

Overweeg je om ergens dit jaar een nieuwe website te laten bouwen?

Een nieuwe website laat je meestal weer goed nadenken en verwoorden waar je als organisatie voor staat. En een goede voorbereiding is het halve werk!

Met je webbouwer ga je aan de slag om de tactische aspecten van de nieuwe website aan te pakken. Zoals het bepalen van conversie doelen, zoekmachineoptimalisatie en het maken van content.

Maar ga niet te snel van start. Denk voor je gaat bouwen goed na over deze strategische vragen...

Waar sta je als organisatie voor?
Laat zien aan klanten waar je als organisatie voor staat en voor gaat. Neem klanten mee in jullie verhaal. En laat op je nieuwe website luid en duidelijk weten wat klanten van je mogen verwachten.

Welk beeld van je bedrijf wil je laten zien op de nieuwe website?
De kans is groot dat het beeld dat je nú uitdraagt niet helemaal meer overeenkomt met de werkelijkheid. Bedrijven, en de mensen die er werken, groeien en ontwikkelen zich in de loop van de jaren.

Een nieuwe website is dé kans om jouw bedrijf weer goed in de markt te zetten.

Wat zijn de overtuigende redenen voor klanten om voor jouw bedrijf te kiezen?
Weet wat de punten zijn waarom klanten voor jou kiezen en niet voor je concurrent. Benoem de punten expliciet op de nieuwe website.

Wat zijn de doelen die je als organisatie nastreeft?
Heb je deze doelen duidelijk, dan kun je bepalen welke rol de website moet spelen om die doelen te behalen. Pas dan is het mogelijk om concrete doelen voor de nieuwe website te formuleren.

Een goede voorbereiding is méér dan het halve werk

Een goed strategische voorbereiding is méér dan het halve werk.

In de branding workshop (waar je hier meer over leest), werk je precies aan die strategische vraagstukken die je beantwoordt wilt hebben vóór je start met bouwen.

Zonder goede voorbereiding

Duurt het bouwproces een stuk langer. Want dan loop je tijdens de bouw tegen deze vragen aan.

Zet de webbouwer al snel het verkeerde beeld neer. En zit je straks met een website die nóg niet het beste van jouw organisatie laat zien.

Draagt de nieuwe website niet optimaal bij aan jouw doelstellingen.

Is de nieuwe website vooral een kostenpost in plaats van een investering die zichzelf terug verdient.

Met de juiste voorbereiding

Kun je jouw webbouwer precies vertellen waar de nieuwe website aan moet voldoen.

Zal het bouwproces een stuk sneller gaan.

Gaat de nieuwe website exact die boodschap uitdragen die klanten overtuigd.

Draagt de website bij aan het behalen van jouw doelen.

Is een nieuwe site een goede investing in plaats van een kostenpost.

Kortom: je bespaart jezelf tijd en geld, en behaald sneller een beter resultaat!

Meer weten over de workshop?