Over TH!NK BRANDING

adviesbureau voor merkstrategie


Waarom merkstrategie?

Ondernemers klooien te vaak aan met marketingmiddelen die ze nodig denken te hebben, maar die niet opleveren wat ze ervan verwachten. Ze besteden hun tijd en energie aan wat ze dénken dat ze moeten doen, op de manier die ze anderen ook zien doen.

Als ondernemer raak je dan hoe langer hoe meer gefrustreerd, omdat je niet je doelen bereikt, niet de waarde biedt die je wel te bieden hebt en niet de veranderingen teweeg brengt die je te weeg wilt brengen.

Ik spreek hier uit ervaring, werkend als ontwerper van dergelijke marketingmiddelen. Waarbij ik zag dat deze middelen hun doel niet dienden omdat er geen plan, geen strategie, geen visie achterzat.

Een goede merkstrategie voorkomt verspilling van jouw tijd, geld en energie aan middelen die je niet genoeg opleveren.


Merkstrategie is de stap tussen aan de ene kant de bedrijfskundige beslissingen die je neemt en aan de andere kant de marketingmiddelen die je inzet om je boodschap naar buiten te brengen.

Je merk is het vehikel om je zakelijke doelen te vertalen naar een aansprekend verhaal dat mensen aanzet tot actie. Het inspireert medewerkers om gedreven te werken in jouw bedrijf. En het motiveert klanten om bij jou te kopen en niet bij je concurrent.


Voor wie

Merkstrategie is niet alleen voor multinationals, mocht je dat denken. Ook het MKB en zelfs ambitieuze zelfstandig ondernemers kunnen veel baat hebben bij een goede merkstrategie.

Hoezo? Omdat ieder bedrijf gebaat is bij visie en strategie. Jouw visie geeft je de richting en een doel om naar te streven. Je strategie geeft je het pad om daar ook daadwerkelijk te komen. En met de juiste merkstrategie neem je jouw medewerkers en klanten mee om samen met jou dat pad te lopen.

TH!NK BRANDING werkt graag voor jou, ondernemer, als je ambitieus bent en grootse doelen durft te stellen. Als je met jouw bedrijf iets bij wilt dragen en een groter goed nastreeft dan alleen je eigen gewin.


Hoe TH!NK branding je helpt

Met TH!NK BRANDING help ik jou je bedrijf als A-merk te positioneren en de transitie te maken van middenmoot naar voorloper. Van binnenuit, vanuit de eigen kracht van je bedrijf. Omdat juist dáár je onderscheidend vermogen zit.

Ik help je ook om merkgedreven te worden, omdat merkgedreven bedrijven twee keer zoveel winst maken. Omdat financiële winst een voorwaarde en een middel is om grote doelen te bereiken en winst voor álle betrokkenen te creeëren (people, planet, profit).

En ik help je jouw grootste doelen te behalen, door een toekomstbestendig en sterk merk neer te zetten, zodat jij met jouw bedrijf een nalatenschap opbouwt.


Met TH!NK BRANDING wil ik jou als ondernemer in staat stellen om met iedere stap een beetje beter te worden. Om steeds een nieuwe uitdaging aan te gaan. Om je korte én lange termijn doelen te bereiken. Zodat je jouw impact kunnen maximaliseren. Dat doe ik vanuit deze vijf waarden:

Gedreven

Gezamenlijk streven we naar voortdurende verbetering, jij en ik. We nemen geen genoegen met middelmaat, maar focussen op winst. Niet om anderen af te troeven, maar om het beste uit jouw bedrijf te halen. Dat betekent niet dat je perfect moet zijn, of nooit fouten kunt maken. Je bent gewoon mens, dus als je valt, help ik je steeds weer op te staan.

Doelgericht

Ik stimuleer je pas in actie te komen als het doel volkomen duidelijk is, en helder is wat er moet gebeuren om dat doel te bereiken. Geen doen zonder denken. Maar actie met concentratie, precisie en een gezonde dosis perfectionisme. Maar nooit te kort door de bocht of verzandend in tunnelvisie.

Daadkrachtig

Ik moedig je aan om met lef, moed en doorzettingsvermogen te doen wat er gedaan moet worden om je doelen te bereiken. Om weerstand te overwinnen. Om je niet te laten afleiden. Ik geef je geloof en vertrouwen in eigen kracht en kunnen. Zonder te forceren.

Gestructureerd

Met regelmaat geef ik je de helicopterview, zodat je jouw eigen acties en doelen in een groter perspectief kunt blijven zien. Zo bewaken we samen de grote lijnen, zonder de details uit het oog te verliezen. Ik laat je zien hoe de verschillende aspecten van jouw merkstrategie elkaar versterken. Met altijd ruimte voor voortschreidend inzicht.

Betrokken

Ik verdiep me in jouw specifieke situatie, in de historie van je bedrijf en de waarden die jij aanhangt. Ik heb begrip voor je uitdagingen, het benodigde proces en de weerstand die dat op kan roepen. Ik stuur alleen waar dat nodig is, zodat jij met jouw bedrijf je eigen pad kunt lopen.

Daarnaast staat betrokken bij TH!NK BRANDING ook voor betrokkenheid bij de wereld om ons heen.


Voordelen
  • Effectiever en efficienter dan een dik rapport van een doorsnee adviesbureau.
  • Duurzamer dan een gewone marketingstrategie, doordat je een basis legt voor járen.
  • Goedkoper en sneller dan steeds nieuwe marketingmiddelen en websites maken met weinig Return On Investment .
  • Goed gestructureerd aanbod op hoog niveau.
  • Gebruik van design thinking en andere beproefde methoden om snel grote stappen te zetten.

Drijfveren

Een wereld waarin het normaal is dat zaken doen gelijk staat aan goed doen, dat is waar TH!NK BRANDING voor gaat.

Ondernemers in staat stellen om de positieve impact van hun merk te maximaliseren, dat is waar TH!NK BRANDING voor staat.

Ik, Maureen de Jong, heb TH!NK BRANDING opgezet omdat ik erin geloof dat ondernemers de drijvende kracht zijn achter positieve verandering in de wereld.

Juist daar waar geld ‘gemaakt’ wordt ligt de mogelijkheid om impact te hebben. Koppel financiële winst aan winst voor mensen (medewerkers, klanten, leveranciers etc) en winst voor de wereld (of je branche, de maatschappij, het milieu), en zaken doen wordt de allerbeste optie die je hebt om iets goeds te doen. Om een bijdrage te leveren en iets van waarde na te laten. Hoe meer financiële winst, des te meer winst voor mens en wereld. Hoe goed voelt dat!

Ik heb persoonlijk een hekel aan middelmaat, aan ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’, aan de zesjes-cultuur, aan klein gehouden worden en jezelf klein houden omdat je je kop niet boven het maaiveld uit mag steken. Het is de cultuur waarin ik ben opgegroeid en me met moeite aan ontworstel. Ik wil de voorwaarden creëren om te kunnen excelleren, voor mezelf en voor anderen. Zodat we niets minder dan het beste van ons zelf kunnen bieden.

Die twee dingen komen samen in TH!NK BRANDING: excelleren en iets van waarde nalaten.
De impact van ondernemers maximaliseren!