- strategisch brandingtraject -

SCOREN MET JE MERK

Wordt Razend aantrekkelijk
voor nieuwe klanten,
in 5 sessies

Nieuwe klanten trekken is als daten

Je kamt je haar. Je oefent je beste openingszin. Je trekt dat jasje aan dat je zo goed staat en gaat op weg naar de kroeg voor een speeddate-avond.

Je bent op zoek naar een goeie match. Iemand om een leuke tijd mee te hebben, misschien wel oud mee te worden. Je bent serieus op zoek. In minimale tijd wil je zoveel mogelijk mensen leren kennen en een goede indruk achterlaten.

Klinkt dit bekend?

Je netwerkt. Post berichten op social media. Probeert een goede eerste indruk te maken met je website. Je wilt gezien worden door zoveel mogelijk mensen. Opvallen en onthouden worden.

Je Facebook-advertentie is je virtuele openingszin

Je bent een potentiële partner voor zoekende klanten. Wat je doet lijkt op daten, maar dan met je merk. Je laat je bedrijf van de beste kant zien, oefent je elevator pitch, zet een mooie website neer en zorgt voor zichtbaarheid bij je doelgroep. Branding noemen we dat. Daarmee hoop je te scoren bij potentiële klanten.

Kan in de praktijk voor een hoop gedoe zorgen. Net als daten.

Je valt niet op tussen je concurrenten. Mensen zien je wel maar tonen geen enkele interesse. Je hebt leuke gesprekken, maar de vonk slaat niet over. Je website wordt bezocht, maar leidt nauwelijks tot verkopen. Advertenties zijn slechts kostenposten. Netwerkborrels zijn heel gezellig, maar leiden tot niets.

En je social mediaat je suf.

Je hebt meer 'Swag' nodig

Een beter verhaal. Meer momentum. En meer overtuiging. Om nooit meer slecht voorbereid, zeg maar ongeschoren en met een bad-hair-day, op pad te hoeven.

In een traject van 5 sessies stomen we je merk klaar om te speeddaten met zoveel mogelijk potentiële klanten. En om te scoren natuurlijk.


Als je haar maar goed zit

Je bedrijf laten zien zoals jij wilt dat het gezien wordt.

Geen trucjes, geen gladde praatjes, geen standaard aanpak.

Maar samen het oprechte en authentieke plaatje neerzetten.


jij KIEST je date

Alle sessies in één week. Of iedere week een sessie.

Start wanneer je wilt.

Samen plannen we de sessies en de tijd die je tussendoor nodig hebt om aan je swag te werken.


Na dit traject:
  • ben jij degene in die schitterende rode jurk waar iedereen naar staart en waar gesprekken door stilvallen.
    Je weet je hoe jouw merk kunt laten opvallen en hoe je je kunt onderscheiden.

  • loop je de beste feesten met de leukste mensen af, met een flair alsof de tent van jou is.
    Je weet precies waar en hoe je jouw bedrijf zichtbaar moet maken.

  • zie je tijdens de speeddate de ander al voor je smelten. En je weet: kat in het bakkie.
    Je kunt potentiële klanten vanaf het begin overtuigen.

Razend aantrekkelijk voor nieuwe klanten, in 5 sessies

Wat gaan we precies doen?


sessie 1. PLAN JE SUCCES

Hoe je ambitieuze doelen haalbaar maakt

Eind van het jaar 5 topklanten erbij, volgende maand aan tafel zitten bij je gedroomde opdrachtgever, je uurtarief verdubbelen, dit jaar 10 goedbezochte lezingen geven om je zichtbaarheid te vergroten, een omzet stijging van 150%.

Met de Denken-Kiezen-Doen-methode maken we een praktisch plan om ambitieuze doelen te behalen. Je kunt er direct na deze sessie mee aan de slag.


sessie 2. WINNEN IN JE MARKT

Hoe je de grootste vis in een kleine vijver wordt

Wil je de goedkoopste, de beste of de meest unieke zijn? En hoe wordt je dat dan?

We ontleden jouw markt en bepalen met de positionerings-formule hoe je jouw bedrijf daarin een unieke plek kunt geven.

Daarna pakken we je grootste concurrent aan. En aan het eind van de sessie weet je precies wat de Unique Selling Points zijn die jij hebt en je concurrentie mist.


sessie 3. DE BESTE KLANTEN TREKKEN

Hoe je met een authentieke boodschap precies de juiste mensen bereikt

Wie is jouw beste match?

Ontdek wie je ideale klant is, wat hij wil, wat je voor hem kunt betekenen en hoe je dat aan hem duidelijk maakt. Welke behoefte heeft je klant en hoe kan jij in die behoefte voorzien?

Deze sessie duiken we in het klantperspectief. Waar is je klant naar op zoek, wat heeft hij nodig, wat raakt hem echt en wat zorgt ervoor dat hij onmiddellijk Ja zegt tegen samen een beschuitje eten.


sessie 4. OPVALLEN EN GEZIEN WORDEN

Hoe je je kop boven het maaiveld uitsteekt

Grijze muis of Karakter? Wat is aantrekkelijker?
Van alles net niks of een uitgesproken eigen stijl?

Hoe je stijl ook is, extravagant of ingetogen, een kleurenexplosie of minimalistisch. Opvallen en gezien worden lukt alleen met Eigenheid. Bij voorkeur oprecht en authentiek.

In deze sessie pimpen we de persoonlijkheid van je merk. Zodat je merkschoenen matchen bij je jasje, en hoe je praat overeenkomt met de eerste indruk die je geeft.

Met de Merkmatrix brengen we je merkpersoonlijkheid tot leven. Daarmee kun je je bedrijf gaan laten zien zoals je wilt dat het gezien wordt. En onderscheid je je van de rest.


sessie 5. MET POTENTIËLE KLANTEN DATEN EN SCOREN

Hoe je een online & offline charme offensief opzet

Eén feestje tegelijk graag.

Je kunt en hoeft niet overal aanwezig te zijn. Facebook, LinkedIn, Youtube, adverteren, flyers verspreiden, een killer website neerzetten, e-mailnieuwsbrieven versturen, bloggen, netwerkborrels aflopen, congressen bezoeken, events hosten, lezingen geven, weer die beursstand opzetten. Krijg je nog adem?

Waar zitten je klanten? Hoe kom je wél met ze in contact? Welke media heb je nodig en welke kun je in jouw geval prima achterwege laten?

En die website? Wat te doen met die website?

We sluiten af met een strijdplan. Met alleen die acties die je bij je doel gaan brengen, al het ander laten we achterwege. Wat gaat je aan tafel brengen met potentiële klanten en wat niet? Dat wordt het criterium.

En dan met een wijntje op het terras. Om te vieren dat je net die nieuwe klant hebt binnengehaald.

Ik wil nieuwe klanten trekken!

Om te daten heb je lef nodig

Om nieuwe klanten te trekken net zo goed. Zonder lef kom je er niet, en zonder hulp ook niet altijd.

Stop met in de spiegel kijken of je haar wel goed zit (of op je website kijken of iedere letter wel goed staat). Niet meer dralen. Het is tijd voor actie!

Er staat geen horde nieuwe klanten voor je deur te bellen of ze binnen mogen, dus hup, eropuit. Aan de slag met je merk!

Voel je je toch nog een beetje dat muurbloempje? Weet je niet goed waar te beginnen om je bedrijf beter te profileren? Of hoe je die nieuwe klanten dan precies moet bereiken?

Wil je praktisch aan de slag, in een overzichtelijk traject, op jouw eigen moment?

Ja, ik wil scoren met mijn merk!


Deze dingen zijn goed om te weten voor we samen aan het werk gaan:

Duur 5 sessies van één dagdeel
Data zelf in te plannen
Plaats Vlaardingen (ZH)
Investering €2.495,- (ex.btw)

Maar hoe zit het dan met...

Twijfel je of dit traject iets voor je is?

Denk je dat jouw bedrijf te klein, te groot, te nieuw, te oud, te anders, of juist te gewoon is?

Leg me je twijfels voor, stel me al je vragen...

Maureen, help!