je business laten groeien met één simpele strategie

Hoe het gaat met je business hangt van vele factoren af.

Zit je in de goede markt. Spreek je de juiste doelgroep aan. Weet je nieuwe klanten te bereiken. En als je ze bereikt, weet je ze dan te raken en overtuigen?

Heb je veel last van concurrentie. Lukt het je daar tegenop te boksen. Kun je bestaande klanten behouden, of lopen ze net zo gemakkelijk naar een concurrent waar ze een beter deal denken te krijgen?

En krijg je intern wel iedereen mee in de veranderingen die nodig zijn om kwaliteit te blijven leveren?

Hieronder vind je de nummer 1 startegie die je in kunt zetten om de beste versie van je business te bouwen.

ZET JE MERK CENTRAAL!

Het merk van je bedrijf centraal stellen in de keuzes die je maakt is een zeer succesvolle strategie.

Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die hun merk centraal stellen het significant beter doen. ( hier en hier kun je er meer over lezen)

Om je merk centraal te stellen heb je een helder beeld nodig van wat dat dan is: je merk.

En dat begint met weten waar je als organisatie voor staat en voor gaat.

Er is een reden waarom jullie gezamenlijk doen wat jullie doen. En dat is niet alleen geld verdienen. Tuurlijk, omzet en winst zijn extreem belangrijk. Een gezond bedrijf kan niet zonder een focus op financiën. Al is het maar om voortbestaan te garanderen.

Maar naast dat financiële doel zijn er altijd redenen te benoemen waarom een bedrijf bestaat. Wat het is dat jullie drijft. Daarin ligt de basis van het merk van je organisatie.

De dame die lunchsalades levert aan bedrijven wil een makkelijk, lekker en vooral gezonder alternatief bieden voor de vette hap tussen de middag. Zodat medewerkers met frisse energie de middag doorkomen.

De uitvaartbegeleider wil mensen bijstaan in hun rouwproces. Omdat een afscheid waar je met een goed gevoel op terug kunt kijken een goede start van het rouwproces is, en belangrijk om verder te kunnen met het leven.

Dat is waar ze voor staan. Dat is de basis en de kern van hun merk.

Waar staan jullie voor? Als organisatie?

Heb je dat scherp op je netvlies?

En, belangrijke vraag: dragen jullie dat uit in alles wat je doet?

Wat kun je vandaag nog doen?

Want we zouden het simpel houden.

Vraag tijdens de lunch eens aan een collega hoe hij of zij naar de organisatie kijkt. Waar staan jullie eigenlijk voor? Begin intern het gesprek over waarom jullie doen wat jullie doen.

En wordt je gezamenlijk bewust van het merk dat jullie samen uitdragen.

Dan kun je tijdens de vrijdagmiddagborrel eens een boompje opzetten over de mogelijkheden die je ziet om dit nog sterker uit te gaan dragen.

Publicatiedatum: 19-11-2018