Schrijf een ijzersterke marketing­boodschap

Wil je potentiële klanten precies kunnen vertellen...

✔ wat het is dat je DOET,
✔ wat jou ANDERS maakt dan anderen,
✔ op WELK MOMENT mensen bij jou moet zijn en
✔ wat je dan exact voor ze kunt BETEKENEN.

Zodat ze niet meer om je heen kunnen?

» Tijdens de komende branding workshop ga ik je vertellen hoe je dit kunt doen.

We werken samen een dag lang aan een scherpe positionering & ijzersterke marketingboodschap voor jouw bedrijf. Zodat jij je merk (opnieuw) succesvol in de markt kunt zetten.
 

Waarom marketingtrucjes niet werken

Er is ontzettend veel informatie te vinden op internet over HOE je je marketing aan kunt pakken. Hoe je Facebook Ads inzet, hoe je het meeste haalt uit social media, hoe je een LinkedIn expert wordt, etc.

Maar niemand, echt niemand van die (online)marktinggoeroes vertelt je wat de KERN van je boodschap moet zijn. Wat JIJ in je advertenties, op je website en in je posts moet zetten om te laten zien wat jouw bedrijf anders maakt dan alle anderen.

Ze vertellen wel HOE je het moet doen en hoe je jouw boodschap op kunt bouwen. Maar ze vertellen je niet wat de ESSENTIE van die boodschap moet zijn, voor jouw unieke situatie.

Hoe kun je overtuigen als je niet precies weet wat je zeggen moet?
Een vage boodschap 100x herhalen maakt die boodschap echt niet overtuigender.

Ieder bedrijf is uniek, maar zie jij dat terug in alle advertenties en social media posts die je dagelijks voorbij ziet komen? Ik eerlijk gezegd niet.

Ondernemers zijn eigenwijze mensen, ze willen dingen op hun eigen manier doen. Vaak is dat waarom ze zijn begonnen met ondernemen. Maar in hun marketing zie ik dat niet terug.

Er zijn er maar weinig die wél hun kop boven het maaiveld uit durven steken. De rest lijkt allemaal op elkaar. Alle businesscoaches, yogadocentes, makelaars, ontwerpers, juristen, lijken verdomd veel op al die andere businesscoaches, yogadocentes, makelaars, ontwerpers en juristen.

We zijn namelijk snel geneigd om te doen wat de buurman ook doet. Vooral als we zien dat het werkt voor de buurman.

Maar wat werkt voor de buurman, hoeft niet voor jou te werken. Jij bent niet je buurman. Jij hebt een uniek bedrijf. Jij hebt unieke waarde te leveren aan je klanten, die jouw buurman niet kan leveren, omdat hij jou niet is.

Daarom werkt een standaard marketing aanpak ook niet.


Één stap terug, om er twee vooruit te zetten

Tijd om eens opnieuw te kijken naar wat jouw bedrijf nou zo uniek maakt. Want dat het uniek is weet ik zeker. Geen mens is hetzelfde, geen ondernemer is hetzelfde, geen bedrijf is hetzelfde.

Dus ben je het zat om vooral geld kwijt te raken aan je marketing, in plaats van dat het je iets oplevert?
Ben je er klaar mee dat anderen die ogenschijnlijk hetzelfde doen als jij wél met gemak nieuwe klanten binnen halen?
Vind je het lastig om precies te zeggen wat jouw bedrijf uniek maakt?
Durf jij je kop boven het maaiveld uit te steken, om op te gaan vallen?
Wil je twee stappen vooruit zetten (minstens)?

Dan kan ik je helpen om JOUW verhaal te vertellen. Om te laten zien aan de wereld waarom jij onderneemt. Wat het is dat jij te bieden hebt. En aan wie precies. Op welk moment. En wat jouw bedrijf ANDERS maakt dan al die anderen.

» In de branding workshop van vrijdag 16 maart maken we daar een vliegende start mee.
 

De workshop kan een game changer voor je zijn als je...

1 – bereid bent om eerst een stap terug te doen. Om eerste weer eens te kijken naar waar je het ook al weer voor doet, dat ondernemen.
2 – bereid bent om scherpe keuzes te maken. En dus ook te kiezen om sommige dingen NIET meer te doen.
3 – wilt gaan stáán voor de waarde die jij met jouw bedrijf te bieden hebt aan de wereld.

Ook als dat moeite kost. Ook als dat een andere aanpak vraagt dan je tot nu toe gewend was. Ook als dat in gaat tegen wat 'de goeroes' zeggen.

Ik zou het tof vinden om je op weg te mogen helpen.

Want ik ben er van overtuigd dat het bedrijfsleven nog zo veel meer te bieden heeft aan de wereld dan wij, ondernemers, nu doen. Als we maar bereid zijn om te gaan stáán voor de waarde die wij de wereld te bieden hebben. Op onze eigen unieke manier.


Hartelijke groet,

Maureen de Jong
TH!NK branding

Publicatiedatum: 7-2-2018



 

LET OP:
De workshop is voorbij. Maar wil je aan de slag met je merk & een ijzersterke marketingboodschap schrijven?

Aarzel niet en MAAK EEN AFSPRAAK »
No Cure No Pay!